සිරීපාදෙ වන්දනාව.

 සිරීපාදෙ වන්දනාව.

අපේ ගමේ "සයිමන් නඩේගුරා" හැම අව්රුද්දකම..ගමේ නඩයක් සිරිපාදෙ කරුණා කරන්න එක්ක යන එක දැන් අවුරුදු ගානක ඉඳලා..කරන වැඩක්..

ඒ යන්නෙ ඉතිං වැඩිපුරම ගමේ බවලත් උදවියයි..පොඩි උනුයි තමයි..තරුණ කීප දෙනෙක්ම නඩේට එකතුවෙන්නෙ අනිත් අයගෙ උදවිවටත් එක්ක...

ගමෙි සමහරු..ඇඟිලි ගැන ගැන ඉන්නෙ මේ වන්දනා ගමක යන්න..ගල් අග්ගලා හදාගෙන..තුන් සරණේ කියාගෙන සිරිපාදෙ කන්ද නගින එක..වන්දනාවට වඩා ජොලි ගමනක්..ගමෙි අය එකතුවෙලා විහිළු කර කර..සිංදු කිය කිය විනෝදෙන් යන එකම මදිද.අවුරුද්දකට .එක දවසක් හරි.....

මම තමයි ගමෙි කාගෙත් හිතවතා..හංදියෙ තේ කඩයක් කරන එක තමයි..මගෙ රස්සාව..තාම බැඳලත් නෑ  දැන් වයස තිස් හතරක් වෙනවා..මට ගමෙි උං කියන්නෙ කඩෙි මල්ලි ,කියලා..පොඩි උං කඩෙි මාමා කියනවා..කඩෙි පුතා,කඩේ මල්ලි .ඒ වගෙ.නමි කෝටියයි...

"  කඩේ ලමයො..ඔන්න ලබන පෝයට අපිත් එක්ක සිරීපාදෙ යන්න ඔය ළමය එන්නම ඔිනෙ.."

නඩේගුරා මාමා මට කල්තියාම කිවිවා..මාත් ආසාවෙන් හිටියෙ..ගමෙි අය එක්ක...විනෝදෙන්..ගමනක් යන්න...

ඔන්න අපි කිවිව වගේ..මාතලී සංචාරකයො බස් එකෙන්  ගමෙි හංදියට එකතුවෙලා...බුදුන් වැඳල හෙම ගමන පිටත් උනා...නඩේ ගුරා මාමා ඇරෙනකොට මං විතරයි..පිරිමි පරානෙකට හිටියෙ..

තව පොඩි මල්ලිල තුන් හතරදෙනෙක්..හිටියා..අනිත් සේරම ගෑනු..තරැණයි කියල හිටියෙ..හතලිහ පැන්න..කසාද නොබැඳපු..විනීතා අක්කයි..ලතා අක්කයි විතරයි..අනිත් සේරම පනහ පැන්න උපාසක අමිමලා...

ඇත්ත කියන්න එපැයි..මම ඉතිං තනිකඩයා උනාට  ගමෙි අක්කල ඇන්ටිල කීප දෙනෙක් ඉන්නව..රෑට රෑට කොටු පනින..ඒ අයත් සිරිපාදෙ යන හිංද තමයි මම වැඩි පුරම..ගමනට සෙටි වෙන්නෙ

ගමන පටන් අරගෙන ටික දුරක් යනකොට..මම කාගෙත් හුරතලා වෙලා...මගෙ විහිළු කතා අහන්න..සිංදු අහන්න..කටිටියගෙ පොරේ..

මම යන ගමන්..ලතා අක්කගෙ ..විනීතා අක්කගෙ පස්සට ටචි එකක් දාන්න..අත කොනිත්තන්න..වගෙ දේවලුත් කරා..ආතල් එකට ඉතිං....

පැය කීපයකට පස්සෙ ඉර බැහැගෙන යන වෙලාවෙ..අපෙ නඩේ..සිරිපාදෙ කඳු පාමුල ඉදන් ගමන ආරම්භ කලා..රැයක් පුරා..සිරිපාදෙ මුදුනට නැගලා..පහුවදා පාන්දර බහින එක තමා නඩේගුරාගෙ සැලැස්ම..

"  කඩේ ළමයො  මම නඩේ ඉස්සරහින්ම  යනවා. ඔය.ළමයා..නඩෙි අන්තිමට එන්න..එතකොට කවුරුවත් මග හැරෙන්න නෑ..ගමන අපහසු කෙනෙක්ට ඔය ළමයා උදවි කරන්න.."

"  හා මාමේ...මම කට්ටියම බලාගන්නම්.."

" කවුරුවත්..තනියෙම..මට කලින්  ඉස්සර වෙන්න එපා..කඩේ ලමයට පහුවෙන්නත් එපා..හා හරි..එහෙනම් සමන්  දෙවි හාමුදුරුවන්ගෙ පිහිටෙන්..අපි යමු.."

ටික දුරක්..යනකොට..ලතා අක්කා ..හිතලම ටිකක් පහුවෙනවා.

මම එන්නමිකො කඩේ මලය⁣ගෙ උදවිවට ...කවුරු හරි මග නැවතුනොත් ඇදගෙන හරි..යන්න බැරි යැයි..."

දැන් අන්තිමට යන්නෙ මමයි..ලතා අක්කයි..ලතා අක්ක හිතලම මගෙ ඇඟේ ගෑවිගෙන තමා පඩි නගින්නෙ..

ටිකක් මහත ලතා අක්කා..සුදුයි..⁣බෝලයි..තරැණ කාලෙ..පිටගං කාරයෙක් එක්ක දීග ගිහින්..ළමයි නැති හිංද..දීගෙ කැඩුනයි කියලයි...ගමේ උං කියන්නෙ...

විශාලව පිමිබිලා තියෙන තන් දෙක,,පැද්දෙන තට්ටම්..විසේ ගතිය පොඩ්ඩක් පෙන්නනවා..

ලතා අක්ක ආවෙ අමිමත් එක්ක..අමිමා..ඉස්සරහින් යනවා...මම යන ගමන්..ලතා අක්කගෙ තට්ටමි වලින් තල්ලු කරනවා..නොදැනෙන විදියට ..

"   කඩෙි මලේ  මට ටිකක් මහන්සියි බං..අපි ටිකක් අර හරියෙ ඉඳගෙන ඉඳල යමුද.."

කැලෑවට හැරිච්ච. පොඩි අඩි පාරක් පෙන්නලා..ලතා අක්කා මගෙන් අහනවා..

"  හා..අක්කෙ.මටත් චූ බරක් තියෙනවා...මම ටිකක් ඇතුලට ගිහින් එනකම්..අක්කා ..ඔය ගල ළඟ වාඩිවෙලා ඉන්න..."

මම ටිකක් අැතුලට ගිහින් ..ගහකට මුවාවෙලා..චූ කරලා..සිප් එක ඇර⁣ගෙනම පොල්ල එලියට දාගෙන..හැරෙනකොට ..ලතා අක්කා පිටිපස්සෙ ....

"  අක්කෙ..ඔයත් ආවද"

..මම පොල්ල ඇතුලට දා ගන්න ගමන්..අහනකොට ලතා අක්කගෙ ඇස් දෙක මගෙ පොල්ල දිහා.."

"ඔවි..මල්ලි ..මටත් ඉන්න බෑ..චූ බරයි..උඹ මෙතන හිටපං..මම ඔය ගහට මුවාවෙලා..චූ කරල එන්නම්..."

ලතා අක්කගෙ චූ බර වැඩිවෙලාද..මංදා..ගහයට ඉඳගත්තෙ..සුදු සාය උස්සගෙන..ජංගිය පාත් කරන ගමන්..සුදු ලොකු තටිටමි ..දෙක මට හොඳට පේනවා..මට දැන් ටික ටික මෝල් වෙනවා....

ලතා අක්කා ..ජංගිය උස්සගෙන හැරෙනකොට මම ඒ ලඟම..

"  මෝඩය..උඹ මෙතනම හිටියද...ඊයා අප්පා ලජ්ජාවෙ බෑ  " හිනා

" අනේ..පලයං..අක්කෙ..යන්න මෙි කැලැවෙ චූ කරන්න ලැජ්ජා වෙන්න ඕනෙද..."

මම වටපිට බැලුවා ..පේන අහලක..කවුරුවත් නෑ..

"  ලතා..අක්කෙ එනවකො ලඟට ටිකක් "

" මෙි..මොකද..බං..උඹට පිස්සුද..මෙික දෙයියන්ගෙ අඩවිය"

"  හරි බං  අපි වරදක් කරනවායැ...අපි පොඩි නොදරුවන් ද.."

එහෙම කියලා ..මම ලතා අක්කගෙ තනයක්..බ්ලවිස් එකට උඩින්..මිරිකන්න පටන් ගත්තා ..එහෙමම ගහට හේත්තු කරගෙන..තොල් සූප්පුවක් දානකොට..අක්කා..හෙමිට මාව බදා ගත්තා ..

දැන්..හරි අවුලක් නෑ...මම බ්ලවිස් එක යටින් අතදාලා..බ්‍රෙසියර් එක පාත් කරලා..තනයක් මිරිකන ගමන්..අනිත් අත..හෙමීට..සාය අස්සට අතදාලා..ජංගිය උඩින්..පිමිබිලා තියෙන..චූ පැත්ත හොඳට අතගෑවා..

මම..ෂිප් එක පාත් කරලා..මගෙ කෙලින් වෙලා තියෙන පොල්ල ..ලතා අක්කගෙ අතට දුන්නාම..ගෑනි ආසාවෙන් බල බල මට අතින් කරා..

"  මලයා...මට මොනවද වෙනව බං..ඔය තනේ උරපංකො  කටට අරගෙන.."

මම තනේ එලියට අරගෙන උරන ගමන්..ජංගිය පාත් කරලා..ඇගිල්ල දැමිමා..ලතා අක්කගෙ කිමිබට...

ඇගිල්ල ඇතුලටම දාගෙන කර කර තනේ උරනකොට..අක්කා..වෙව්ලනවා ...

"  අක්කෙ..කටිටිය බලං ඇති..හැරෙන්නකො අනිත් පැත්තට..ඔය ගල අල්ලගෙන ඉස්සරහට නැමෙන්න..."

ලතා අක්කා ..සාය උස්සගෙන ගල අල්ලගෙන ඉස්සරහට නැමිලා හිටියා..මම එයාගෙ ජංගිය පාත් කරලා..තට්ටම් දෙකේ..මගෙ පොල්ල අතුල්ලලා...කිමිබට පොල්ල බැස්සුවා ....

"  අනේ..මලේ..හයියෙන් කරපං ..වස්තුවේ .."

ඒ තට්ටම් දෙකේ..මගෙ බඩ වදිනව තග් ..තග්.. ගාලා..මම අක්කගෙ ඉනෙන් බදාගෙන ..හයියෙන් කරා..

දැන් මට යන්න වගේ...මම යනකොට..එලියට ගත්තා...අරගෙන තට්ටම් දෙක මැද කානුවෙ තියලා  බඩු ඇරියා...

"  මල්ලි ..ඔිවා පිහිදාපං...නැත්නම් මට පෙර පෙර යන්න වෙයි..".අක්කා ..මගෙ පොල්ල මිරිකගෙන..හිනාවෙනවා...

අපි..දෙන්නා..ඉක්මනට ඇඳුමි හදාගෙන..ඉක්මනින් පඩි නැග්ගෙ ..අපෙ කට්ටිය අල්ලගන්න..

"  උඹගෙ දාංගලේ  ලේසි නෑ  මලේ..හිටපං  මම වෙලාවක අල්ලගන්නම් උඹව.."

ලතා..අක්කා මගෙ අත මිරිකගෙන..කියනවා..

"  හරි..හරි..තව ගොඩක්  දුර..යන්න තියෙනවනෙ..බහිනකොට..බබා හමිබවෙයි."

.මම හිනා උනා..

"  හිටපංකො..පිස්සා...මම එන්නම් උඹෙ කඩේ..නතරවෙන්නම..දවදක "

අපි..උඩට එනකමි..නඩේ පඩියෙ වාඩිවෙලා..බලං ඉන්නවා..

"  හා..ඔක්කොම ආවනෙ..එහෙනම් අපි..හෙමිට..යමු.."  මමො හයියෙන් කියනවා..

"  ලතා දුවේ..උඹ..ඔය අමිමව වත්තන් කරගෙන වරෙං..උන්දැට අමාරු ඇති.."

ලතා..අක්කා..අමිමගෙ..අත අල්ලගෙන ..ගියත්..හැරි හැරි..බලන්නෙ මගෙ දිහා...ඇස් වලින් කියනව..ලඟටම වෙලා ඉන්නලු....

"ටික දුරක් යනකොට..විනීතා අක්කා..අමාරුයි කියල පඩිපෙලේ වාඩි උනා...මමත් හිටියා එයා එක්කම...දාලා යන්න බෑනෙ...

"  මලයො..උඹ මොකද..ලතා අක්ක එක්ක පහු බැස්සෙ..කැලෑවටවත් රිංගුවද..."

.අමුතු විදියකට හිනාවෙවි එයා අහනවා

"  පිස්සුවෙන්ද..විනීතා අක්කෙ..ඇයි එහෙම ඇහුවෙ.."

"  නෑ..නිකං..මම දන්නවනෙ ඉතිං එයා ගැන..'

"  පිස්සු..එහෙම නෑ..මම ගියා චූ කරල එන්න..ඒකයි ටිකක් පමා උනේ.."

"  හරි..හරි..මම නිකං ඇහුවෙ මලේ..අපිටත් පුළුවන් ඔය හැම දේම....අපෙත් තාම ලේ නහර වැඩ."

එහෙම කියල කට කොනකින් හිනාවෙනවා..

"  හරි..හරි..අපි යමු..කටිටිය බලාගෙන ඇති.."

මම විනීතා අක්කගෙ අත..අල්ලගෙන පඩිපෙළ නගිනවා ..එයා මගෙ ඇඟට තුරුල් වෙවි එනවා..මාර මෝලකින් ඉන්නෙ එයා..

මට දැන්....ආයෙත්..මට මෝල් වෙනවා..

"  අක්කෙ..අපි අර ගල ගාව පොඩ්ඩක් ..නැවතිලා යමුද!

..මම කැලෑවට ගිය අඩි පාරක් පෙන්නලා..විනීතා අක්කගෙන් ඇහුවා..

එයා අමුතු හිනාවක් දාලා..."හා " කිව්වා..

මම කැලැව පැත්තට ගිහින්..ගල් තලාවට..මුවාවෙලා..එයාට ඔලුවෙන් කතා කරාම ලඟට ආවා..

"  අක්කෙ..ලගට එන්නකො..."

එයා..මොනවත්..නොකියා ලඟටම ආවා.ලතා අක්කා වගෙ නෙවෙයි විනීතා අක්කා කෙට්ටුයි ..කලුයි..හැබැයි සෙක්සි ඇගක්....

"   විනීතා අක්කෙ...ඔයා බැඳලත් නෑනේ තාම.."

"  ඉතිං..ඇයි උඹ මාව බඳින්නද.."

"  නෑ  ඉතිං..උඹ..පෙට්ටිය කඩාගෙන නැද්ද දන්නෙ නෑනේ තාම."

.මම හිනාවෙවී අැහුවා..

"  පෙට්ටිය .??..උඹට පිස්සුද.ඒකෙ කෑලිත් නෑ.."

මම එහෙම අහනකොටත්..විනීතා අක්කා ..මගෙ කලිසමේ ෂිප් එක ඇරලා..පොල්ල එලියට අරගෙන අතින් කරනවා..

අක්කා අැඳල හිටියෙ..ඩෙනිම් කලිසමයි..සුදු ටීසර්ටි එකයි..

දැන් මගෙ පොල්ල ..හොඳට මෝල් වෙලා

..මගෙ ළඟ දක ගහගත්ත...විනීතා අක්කා ..මගෙ පොල්ල උරන්න ගත්තෙ..කලිසම පල්ලෙහාටම කරලා..

"  මල්ලි ..කරන දෙයක් ඉක්මනින් කරපං..නඩේගුරා මාමා බලං ඇති.."

මම විනීතා ..අක්කගෙ ඩෙනිම දනිහ ගාවටම ගලවලා..ජංගිය පාත් කරලා..තට්ටම් ඈත් කරලා..කෙල තලියක්ම පස්ස හිලට දාලා..පොල්ල බැස්සුවෙ..පස්ස හිලට..

"  ආයි..මලයා..රිදෙනව හුත්තෝ...මම හිතුවෙ උඹ මගෙ කිමිබට දායි කියල.."

"  හරි..අක්කෙ ..පොඩ්ඩක් හිටපං...තව එලිවෙනකම් වෙලාව තියෙනවනෙ...මං කිමිබටත්..කරන්නමි.."

මම..ටීසර්ටි එක යටින් අතදාලා බ්‍රා එකෙන් තනයක්..පන්නලා මිරිකන ගමන්..පස්ස හිල ඇතුලටම පොල්ල දැමිමා..ඒ එක්කම..අනෙක් අතෙන්..කිමිබෙ තොල් ඈත් කරලා..ඇඟිල්ලෙන් චූන් කරා..

"  ආහ්..තව හයියෙන් කරපං මලේ...ඇගිල්ල ඇතුලටම දාපං.."

අම්මේ...කකුල් දෙකත් පන නෑ...පස්ස ඇතුලටම බඩු ගියා....

"   උඹ..වරෙං මලේ..අපෙ ගෙවල් පැත්තෙ..රෑ වෙලා..මම තනියම කාමරේ..ඉන්නෙ.."

"  උඹ..මට කලින් කියන්න එපැයි..අක්කෙ..මෙච්චරකල් අපරාදෙ නිකමි හිටියෙ..."

එදා..පාන්දර..සිරිපාදෙ බහිනකොටත්..ලතා.අක්කටයි..විනීතා අක්කාටයි..දෙන්නට දෙන්න හොරෙන්..හොදට කරා දෙතුන් පාරක්ම..

...එදා ඉඳල..හැම රෑකම..මම අක්කල දෙන්න එක්ක...ගොඩක් රැයවල් ගත කරා..සමහර දවස්වල..මගෙ කඩෙි කාමරේ අක්කල නැවතිලා හිටියා..පැය ගනන්...


ස්මාප්තයි !


💘💘💘💔💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

කතාව හොදයි නම් කියන්න

ලස්සන කමෙන්ට් එකකුත් දාගෙන යන්න


පෝස්ට් එක like කරලා යාලුවන්ට බලන්න share කරන්න

Telegram channel එකට සෙට් වෙලා ඉදපල්ලා අලුතෙන් කතාවක් දාපු ගමන් උබලට දැන ගන්න පුළුවන්.

Telegram Channel :- https://t.me/+K4iWMfZOdLU0YWJ

Facebook Group :- https://www.facebook.com/profile.php?id=100083549220214&mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v


Comments

Popular posts from this blog

පුතාගේ බිරිඳ පළමු කොටස

විසේකාර ලේලිය

මගේ ලේලි