මගේ ලේලි

 මගේ ලේලි



මේක අසම්මත කතාවක්. මගෙ වයස 55යි. දුම්රිය රියදුරෙක් විදියට රැකියාව කරල මේ වෙද්දි විශ්‍රාම සුවයෙන් ඉන්නෙ. මට ඉන්නෙ පුතෙක් විතරයි.


පුතා මේ වෙද්දි කසාද බැදල ඉන්නෙ. කසාද බැදල මාස 6ක් යන්නත් කලින් පුතාට රට යන්න වුනා. ඉතින් පුතාගෙ වයිෆ් මාස හයක දරුවෙක් එක්ක අපෙ ගෙදර තනි වෙලා. මගෙ බිරිද පාසල් ගුරුවරියක්.


කතාව පටන් ගන්නෙ දවසක් මම රැ තිස්සෙ ගැනි එක්ක හැමනිලා, උදේ ඇහැරුණා. මම ඇහැරෙනකොට මගෙ ගෑනි "කුමාරි" ස්කොලෙ යන්න සාරිය අදිනව.


"නැගිටිනව...මං යනවා.."

මම හෙලුවෙන්ම නැගිටල, බ්ලවුස් එකයි, පැන්ටියයි පිටින් ඉන්න කුමාරිගෙ පුක මිරිකුවා.


"යනවා... ඒයි..."


මගෙ බිරිද කුමාරි ගැන කිඋවොත් තරමක් තලෙලු, එල්ලෙන් නැති උනත් පහළට නෙරාගිය පිරිපුන් තන් දෙකක් එක්ක එල්ලෙන හමක් නැති ගාණට පදම් වෙලා හැඩවුන , කොල්ලොන්ගෙ භාෂාවෙන් කියනවනං "කැ$ කදක් තියන ගැනියෙක්". බදින්න කලිං ඉදංම තාමත් හු$න්න ,හු$න්න ආසායි.


මම එහෙම්ම සරමක් දාගන, කුමාරිගෙ තට්ටමට පාරක් ගහල කුස්සියට ගියා.යනකොට මගෙ පුතාගෙ වයිෆ් "කසුනි" දුව උයනව නයිටිය පිටින්. මම එනව සද්දෙ ඇහිල මම දිහා බලල,


"Good morning තාත්තෙ" කියල කෙල්ල කර කර හිටපු වැඩේ කරං ගිය. මම වතුර එකක් අරං බොන ගමං එහා පැත්තෙ කුස්සියෙ ඇන්දට හෙත්තු වුනා. මගෙ පොල්ල ආයම නැගල.


"අම්මට මම කෑම එක ලෑස්ති කරා අම්මා ලෑස්ති වෙලා ඉවරද දන් නෑ නේද තාත්තේ"

"දැන් ඇදගන ඉවර ඇති දුව"


"මෙන්න තාත්තෙ තේ එක" දුව මට කිරි එක හදල ලගට ඇවිත් දුන්නා.මම එවෙලෙ පොල්ල නැගල නිසා සරම උඩින් පොල්ල අතගගා හිටියෙ. දුව කිරි එක දෙනගමං මං පොල්ල අතගාන දිහා බැලුවා.


"ආහ් කො දෙන්න දුව" මම තෙ එක අරං බොන්න ගත්තා. දුව එහෙම්ම මං දිහා බලල සාලෙ පැත්තට ගියා. කසුනි දුව ගැන කියනවනං. තරමක් සුදු පැහැපත් සිරුරක් තියන 34 සයිස් විතර තන් දෙකක් තියන තාම කුලුදුල් කෙල්ලක්.


“මම යනව ඒයි..."


සාලෙ පැත්තෙන් මගෙ බිරිද කියනව ඇහුනා. මම කිරි එක බීල දුවගෙ කාමරෙට ගියා මගේ පුතාගෙ දරු පැටියා බලන්න. ඇදේ හාන්සි වෙලා පැටිය ලගට වෙල පැටියා දිහා බලන් ශර්ට් එකක්වත් නැතුව ඉන්නකොට කසුනි දුව , කුමරි එක්ක ගෙට් එක ලගටම ගිහිං ගෙට් එක වහල කාමරෙට ආවා.


"අහ්හ් තාත්තේ පැටිය නැගිටලද?"


"ඔව් දුව... කොල්ල බඩගින්නෙ වගෙ.."


"ඒක තම ඉන්න මම කිරි ටිකක් දෙන්න..”


කියල කෙල්ල දරු පැටිය මැදට කරන් මගෙ ලග හාන්සි වෙල නයිටිය කරෙන් පන්නල තනයක් එලියට අරං කිරි දෙන්න ගත්තා. ම්ම්ම්ම්ම් ඒ තන් දෙක දිහා බලන් ඉද්දි මගෙ පොල්ල කෙලින් වුනා. මටවගෙ මගෙ පුතාටත් හොද රහක් තියනව.


ඒකනෙ මෙ වගෙ නියම කදක් හොයාගෙන බැදගත්තෙ.මම කෙල්ලගෙ තනෙ දිහායි, උකුලයි බල බල කෙලිං උන පොල්ල අතගැවා සරමට උඩින් කෙල්ලට පෙන්නම.


"තාත්තේ උයල තියෙන්නෙ කන්න.."

"පස්සෙ කන්නම් කෙල්ලෙ..දුව කෑවද?"


"නෑ තාත්තෙ..මෙයා කිරි බීල ඉවර උනාම කන්න ඔනෙ බඩත් ගිනියි. මෙයා රැ එලිවෙනකම්ම කුක්කු බොනවනෙ.."


"දුව කිරි දීල ඉන්නකො..ඔම තමයි දුව.. අපේ පුතාලගෙ අම්මත් ඉස්සර ඔව එලියෙ දාගනම තමා හිටියෙ.."


කියල මම කට කොනින හිනාවෙල කෙල්ලගෙ තන් දෙක බැලුව පොල්ල අතගග. කෙල්ල සැරින් සැරෙ මගෙ පොල්ල බල බල මං දිහ බලනව.


"තාත්තට හොද ඇති නේ එහෙනම්"

"ඔව් ඉතින් කොල්ල එකක් බොද්දි මම අනිත් පැත්තෙ එක උරනව .. හහහ්හ්හ්හ්" මම හිනාවක් දැම්ම වල් විදියට කෙල්ල දිහා බලල.

" දුවට කියන්න ඒ දවස් වල අම්මාට ඇදුමක් අදින්න දෙන්නෙත් නෑ ගෙදර ඉද්දි..හිහි"


"අම්මො. .. තාත්ට්ගෙ ඔයා නං..හොද වෙලාවට අපේ එක්කෙන නැත්තෙ නැත්තං මටත් ඔය ටිකනෙ... හිහි"

“ඒවුනාට කෙල්ලෙ ඔය තරුණ කාලෙ හොදට විදින්න ඔනෙ බං.."


"ඇයි වයසට ගිහිං බැරිද අනේ..."


"පුලුවන් පුලුවන් මොකො බැරි.. ඒවුනාට ඔය කාලෙ තරම් ගැනු උබලට වයසට ගියාම විදින්න බැ බං කෙල්ලෙ.."


"ඔව් ඔව් මට ඇහෙනව රැට තාත්තානං හොදට විදිනව නෙද..


"අප්පද බොල උබට එවා ඇහෙනවද?"

"හිහි දැකලත් තියන්ව ඉතින් රෑට බාතෲම් යද්දි.."


"උඹ ඔව්වා අම්මා එක්ක එහෙම කියනව නෙවෙ.. ඉටපස්සෙ මට කරන්න දෙන එහෙකුත් නෑ"


"අනෙ මං ඔවා කියන් නැ තාත්තෙ.."

මම එහෙම්ම නැගිටල .සරම කඩල හදාගත්ත කෙල්ලට පෙන්නම. පොල්ල කෙලිං වෙලා කියල.එදා උදේ කාල මම ගමනක් ගියා. ගිගිං එනකොට රෑ 7ට විතර. මම එනකොට කුමාරි එලියෙ ළමයින්ට් ක්ලාස් එකක් .


මම් දොර ඇරං යනකොට දුවගෙ කටහඩ ඇහුන නිසා අපේ කාමරෙට කලිං කාමරෙ ඉන්න දුව බලන්න කාමරෙට ගියා.මම යනකොට කෙල්ල චීත්තයක් පටලං, පොඩි එකා තුරුලෙ තියං පුක උඩ දාන් ඉන්නව. චිත්තෙ කලව වලටට ඉස්සිල . දැක්ක ගමං මගෙ පොල්ල පණ ගැහුවා.

"ආහ් තාත්තේ.. ඔයා ආවද?"


"ඔව් දුව රැ වුනා..කොල්ල නිදිද ?"


"අනෙ ඔව් තාත්තෙ මේ දැන් නින්දට වැටුනෙ ...


" කතා කරන ගමං කෙල්ල මගෙ පොල්ල දිහා බලනව.


"හරි දගයි තාත්තෙ මෙයා.." තොලකුත් හපං මගෙ පොල්ල දිහා බලල කිඋවා.


"කවුද දුව?"


"පැටියා අනේ.." කෙල්ල තොල හප හප කියනකොට මගෙ පොල්ල රත් වෙනව.

"තාත්තගෙ පැටියත් දගයි වගෙනේ..." කට කොණින් හිනාවෙලා මගෙ පොල්ල දිහා බලන් කිඋවම .මම කෙල්ලට පෙන්නම කලිසම උඩින් පොල්ල අතගැව. කෙල්ල හිනාවෙනව වල්කම බෙරෙනව මෙකිගෙ.


"කෙල්ලෙ දාඩියය බං මම වොශ් එකක් දාගන්න යනව.."


"හා තාත්තෙ.."


මම එහෙම්ම ටවල් එකත් අරං ගිහිං බතෘම් එකෙ නැවා. නාල ඉවර වෙනකනුත් පොල්ල කෙලිං. එහෙම්ම ටවල් එක පිටින් කාමරෙට යනකොට කුමාරි ක්ලාස් ඉවර වෙලා ඇවිත් ඇදුම් ගලොනව. මම මොල්ල් වෙලා හිටිය නිසා ගැනි බ්‍රා එක විතරයි, දැක්ක ගමං බදාගන කුමාරිගෙ කිම්බ අතගගා බෙල්ල ලෙවකෑවා.


"ක්ලාස් ඉවරද ?"


මම කනට කොදුරනකොට. ගැනිට කෙදිරිගැවෙන්න ගත්තා.


"මොකඩ්ග ඒයි.. ආඅහ්හ් .. දුවත් ඉන්නව.. ආහ්හ් ම්ම්ම්හ් දුව නිදාගන්නකං ඉන්නකො...ම්ම්ම්හ්හ්.."

මම වෙගෙන් කිම්බ අතගාගන ගියා වෙගෙන්. අතගගා තන් දෙක මිරිකං බෙල්ල ලෙවකැවා. හප හප... කිම්බට අතින් ගගහ තට්ටමට පාරක් ගහල.. එකපාරට කුමාරි මාව තල්ලු කරා ඇදට..


"අනෙ දුව ඉන්නව ඒයි..."


කියල නයිටිය දාගන කුමාරි කුස්සියට ගියා. මමත් එහෙම්ම සරමක් පටලං කුස්සියට ගිහිං රෑට කාල ටිවි බලන්න ගත්තා. දුව චිත්තෙ පිටිංම සාලෙට ඇවිත් තනෙ එලියට දන් කිරි දෙනව.


මම ටිවි බලන ගමං කෙල්ල දිහා බල බල සොෆා එක උඩින් කකුල් තියං පොල්ල පෙන්න සරම ටිකක් ඉස්සුව. කෙල්ල ඒ දිහා බල බල තොලක් හප හප මං දිහා බලනව. කකුල් දෙක කෙල්ලගෙ නලියනව. මම අස්සට අතදාන් පොල්ල අතගාල පෙන්නනනකොට. කුමාරි , දුවට කතා කරා.


මට ඒකට හොදටම තරහා ගියා. ඔහොම නිව්ස් බල බල ඉන්නකොට රෑ 11යි. ගෑනියි , දුවයි දෙන්නම නිදාගන්න ගිහිං. මම ටිවි එක වහල දාල කාමරෙට ගියා යනකොට කුමාරි කොන්ඩෙ ගොතනව ඇද උඩ. මම ගිය ගමන් දොර වහන්නෙත් නැතුව , කුමාරිව බදාගන , නයිටිය අස්සට අතදාන් කිම්බ අතගාන්න ගත්තා.


අතගගා බෙල්ල ලෙවකකා , කට යටින් පපුව හරිය ලෙවකකා ඉබින ගමන් තන් මිරිකුව. මිරික මිරික පපුව ලෙවකකා, කිම්බට ඇගිල්ල ගහන්න ගත්තා. ඇගිල්ල ගගහ බෙල්ල ලෙවකකා , තන් දෙක මිරිකල, මම නැගිට්ට ඇදලග. නැගිටින කොට කුමාරි නැගිටල මගෙ සරම කඩල පොල්ලෙ රොසපාට ටොපා ලෙවකන්න ගත්තා. කුමාරි මගෙ ආසම රොසපාට ටොපාට.


මගෙ පොල්ල කටෙ දාන් දිවෙන් ලෙවකකා ඇට දෙක මිරික මිරික මගෙ තට්ටම් අතගගා උරනව දාගන.  මම අත් දෙකෙන් කුමාරිගෙ ඔලුව තදින් අල්ලන්, උගුරටම දිවෙ ඇතිල්ලිගෙන පොල්ල බස්සල, උගුරෙම ගහන්න ගත්තා, කුමරිට කතා කරන්න බැරිව , කෙදිරිගානව මගෙ අත් දෙකෙන් අල්ලන්. කට දෙපැත්තෙන් කෙල වැක්කෙරෙනව.


කටට දීල දීල පොල්ල අරං, කුමාරිව ඇදට තල්ලු කරල , නයිටිය උඩින් තන් දෙක එලියට පන්නල, නයිටිය තනෙ ගාවට උස්සල , මට තිබ්බ තරහට තනේට අතින් ගැහුව. ගගහ පොල්ල කිම්බ උඩින් තියල ඇතිල්ලුව. අතුල්ල අතුල්ල තන් දෙක මිරික මීරික තනේට ගැහුව.


ගහල තනෙ මිරික. පොල්ල බැස්සුව. ඇගට බර තන් දෙක මාරුවෙන් මාරුවට ලෙවකකා පොල්ල් බස්සගන වෙගෙන් ගැහුව .ගහගන ගහගන යනගම එක තනයක් කටෙ ඔබන් අනිත් තනෙට ගගහ වෙගෙන් පොල්ල බැස්සුව.


කුමාරි මෝල් වෙලා කෙදිරිගග, හයියෙන් හුස්ම ගන්නව.මම පොල්ල ගලවල.

"දණ ගහප්ං කුමරි ම්ම්ම්හ්හ්"


කුමාරි පුක දික් කරං දණ ගැහුව. මම තට්ටමට පාරක් අතින් ගහල. කුමරි ලග පාත් වෙලා පුකෙ හිල උඩින් කෙල දැම්ම. කෙල පාර රුටල කිම්බ දිගෙ පහලට බෙරෙද්දි මම කුමරිගෙ කිම්බ අතගගා, පුකෙ හිල හරියට දිව දැම්මා. දාගන කෙල දාල පුකෙ හිල තෙත් කර. කරන ගමං තට්ටම ගහල, නැගිටල පොල්ල බැස්සුව කිම්බට. බස්සගන ඇගට බර වෙලා. වෙගෙන ගහන්න ගත්තා.


"ආහ්හ්හ්හ්. . ම්ම්ම්ම්හ්හ්.. " ගගා කුමාරි කැ ගහනව. මම කිම්බෙ අඩියෙම වදින්න පොල්ල බස්ස්නව.


තට්ටම් පලු රතු කර කර , තට්ටම් වලට ගගහ. වෙගෙන් ගැහුවා. ගහල ගහල. පුකෙ හිල උඩ පොල්ල තියල හිමින් තද කරා.


"ආහ්....ම්ම්ම්ම්හ් මගෙ දෙයියෝ... ආහ්හ්...." කුමරි මොල් වෙලා.මම ඇතුලටම බැස්සුවා. බස්සගන ගහන්න ගත්ත වෙගෙන් ඇගට බර වෙලා තන් දෙක මිරිකගන. වෙගෙන් පුකෙ ඇරගන ගියා.


මම පුකෙ ඇර ඇර ඉද්දි, දොර ගාව කවුද ඉන්නව දැක්ක . බලද්දි කසුනි දුව තොලක් හපං අපි දිහා බලන්, චිත්තෙ අස්සට අතදාන් කිම්බ අතගාගන්නව. මට ඒක දැකල් තවත් මොල් මං උපරිම වෙගෙන් ඇරගන ගියා.


කසුනි කෙල්ල මං දැක්ක කියල දැන දැනත් මං දිහා බලන් අතගාගන්න කොට, කුමාරි කැගහගන පොල්ල පුකෙ තියෙද්දි ජුස් විද්දා. මම එහෙම්ම පොල්ල ගලොලා කුමාරිගෙ කිම්බ උඩ අතුල්ල ජුස් යැව්වා. යවල දොර ලග බලනකොට දුව නෑ.


ස්මාප්තයි 


💘💘💘💔💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
කතාව හොදයි නම් කියන්න

ලස්සන කමෙන්ට් එකකුත් දාගෙන යන්න

පෝස්ට් එක like කරලා යාලුවන්ට බලන්න share කරන්න
Telegram channel එකට සෙට් වෙලා ඉදපල්ලා අලුතෙන් කතාවක් දාපු ගමන් උබලට දැන ගන්න පුළුවන්.

Telegram Channel :- https://t.me/+K4iWMfZOdLU0YWJ


Comments

Popular posts from this blog

පුතාගේ බිරිඳ පළමු කොටස

විසේකාර ලේලිය