මගේ බිරිඳ සුදූ - 1

මගේ බිරිඳ සුදූ - 1  



මම සමන්ත. මම වැඩ කරන්නෙ කොළඹ පෞද්ගලික ආයතනයක. මට දැන් අවුරුදු 37ක් වෙනවා. මං විවාහ වෙලා ඉන්නෙ නිමන්ති එක්ක. මං ආදරේට කිව්වෙ සුදූ කියලා. එයා රැකියාවක් කරන්නෙ නෑ. ලබන මාසෙ මගේ සුදූගෙ 42වෙනි උපන්දිනේ. ඔව් එයා මට වඩා අවුරුදු 5ක් වැඩිමල්. මං එයා මුලින්ම දකිනකොට මම දැනගෙන හිටියෙ නෑ එයා මට වඩා වැඩිමල් කියල. 
දැනට උනත් අපි දෙන්නගෙ එච්චර වයස පරතරයක් තියෙනව කියල බලන කිසි කෙනෙක්ට කියන්න අමාරුයි. ඒ තරම් ලස්සන තරුණ පෙනුමක් මගේ නෝන තියාගෙන ඉන්නවා. මම සුදූ එක්ක විවාහයෙන් පස්සෙ පදිංචි උනේ අපේ මහරගම ගෙදර. අපි දෙන්නගෙ විවාහ උනේ ආදර සම්බන්දයක් මත. දැනට අපි දෙන්න කසාද බැඳල අවුරුදු 9ක්. අපි දෙන්නට අවුරුදු 8ක් සහ 5ක් වෙන පුතාල දෙන්නෙක් ඉන්නවා.
 අපි දෙන්න විවාහ වෙන්න කලින් අවුරුද්දක් වගේ ආශ්‍රය කරේ. ඒ අවුරුද්ද ඇතුලෙ මං එයාගෙ දැකපු දේවල් එක්කත් එයාගෙ ලස්සන එක්කත් එයාව කසාද බඳින එක ගැන මට දෙපාරක් හිතන්න ඕන උනේ නෑ. අපි බැදල අවුරුද්දක් විතර යනකම් ගොඩක් තැන්වල ඇවිද්දා, ලයිෆ් එක හොඳට එන්ජෝයි කරා. අපි කසාද බැදල අම්මලගෙන් වෙන් වෙලා පදිංචියට ආව නිසා අපිට ලොකු නිදහසක් තිබුනා අපේ ජීවිත විඳින්න. දැන් උනත් අපි අපේ බබාලත් එක්ක ලස්සන ජීවිතයක් ගත කරනවා. ලොකු පුතා ඉස්කෝලෙ 3 වසරෙ. 
පොඩි එක්කෙනා තාම මොන්ඩිසෝරි යනවා. උදේට ලොකු පුතාව ඉස්කෝලෙ ගිහින් දාන්නෙ මම. සුදූ තමයි පොඩි පුතාව මොන්ඩිසෝරි එක්ක යන්නෙ. එයා හන්දියෙන් ත්‍රීවිල් එකක් අරන් පොඩි එක්කෙනා මොන්ඩිසෝරියෙන් දාල ආය ගෙදර එනවා. ඒ ඇවිල්ල ගෙදර වැඩ ටික ඉවර කරල ආයෙ දවල් වෙන්න ගිහින් එක්ක එනවා. මම ගෙදර එනකොට කොහොමත් හවස් වෙන නිසා ලොකු පුතාව ගෙදර එක්ක එන්න ස්කූල් වෑන් එකකට බාර දීල තිබ්බෙ. එයා එනකොට කොහොමත් 1 පහු වෙනවා. ඔහොම තමයි අපේ සාමාන්‍ය ජීවිතය ගත වෙන්නෙ. 

 මගේ නෝන ගැන කියනවනම් එයා නම වගේම සුදුයි. ගොඩක් මහතත් නෑ කෙට්ටුත් නෑ, සාමාන්‍ය ගානෙ ඇඟ. ඇගට හරියන්න සාමන්‍ය ගානෙ බෝල තන් දෙක. පස්ස හොඳට ලොකුවට නෙරල ලස්සනට තියෙනවා. ඇග උනත් ඕන පිරිමියෙක්ට ආස හිතෙන විදියට ලස්සනට තියන් ඉන්නවා. අපේ ගෙවල් ගාව කඩේ කරන්නෙ ටිකක් වයස අංකල් කෙනෙක්. සුදූ කඩේට ගියාම අංකල් කාරයා ඇස් දෙකෙන් පුක ගිලින්න ට්‍රයි කරනව කියල මට තේරිලා තිබ්බෙ. ඒ කිසි දේකට මට කේන්ති ගියේ නෑ. මොකද මං ආසයි එයා ලස්සනට ඉන්නවට. අනිත් පිරිමි එයා දිහා එහෙම කෑදර විදියට බලනකොට මට කේන්තියක් නෙමෙයි ආඩම්බරයක් දැනෙන්නෙ. සුදූ බබාව මොන්ඩිසෝරි එක්ක යන්නෙ ටවුමට එහෙම යන්නෙ හන්දියේ ත්‍රීවිල් එකක. ඒ ත්‍රීවිල් එකේ වැඩ කරේ අවුරුදු 22ක වගේ අපේ ගෙවල් ගාවම පොඩි කොල්ලෙක්. 
.සුදූ ගමනක් යන්න ඕන උනාම ඌට කෝල් එකක් දීල ගෙන්න ගන්නවා. ඌ සුදූට කතා කරේ අක්කේ කියල. ඌත් නෝන දිහා නිතරම කන්න වගේ බලන් ඉන්නවා මට තුන් හතර පාරක්ම මාට්ටු වෙලා තියෙනවා. ඒ උනාට මං මුකුත් වෙනසක් පෙන්නන්න ගියේ නෑ. පොඩි කොල්ලො උනත් ආස වෙන තරමට හැඩට මගේ වයිෆ් ඉන්න එක ගැන මං හිත යටින් සතුටූ උනා. මේ විදියට සාමාන්‍ය සිදුවීම් අතරේ අපේ ජීවිතේ ගෙවිල ගියා. ඒත් මං හිතපුවත් නැති විදියට මෙච්චර කල් සාමාන්‍ය විදියට ගතවුන අපේ ජීවිතේ වෙනස් කරන දවස උදා උනා. එදා බදාද දවසක්, වෙනද වගේ මම ලොකු පුතාව අරන් ඉස්කෝලෙ යන්න ලෑස්ති උනා. සුදූත් පොඩි බබාව මොන්ටිසෝරි දාන්න එයාවත් ලෑස්ති කරන් එයත් ලහි ලහියෙ ලෑස්ති උනා. කොට ටයිට් ස්කර් එකක් ඇඳල, ඇගට හිරවෙන්න බ්ලවුසෙකකුත් ඇඳන් කණ්ණාඩිය ගාවට වෙලා හැරි හැරි පස්ස දිහා එහෙම බලනවා හොඳට ඉලිප්පිලා පේනවද කියල බලන්න වගේ. මමත් පරක්කු වෙන නිසා සුදූගෙයි පොඩි පුතාගෙයි මූණ ඉඹලා ලොකු පුතාවත් අරන් යන්න පිටත් උනා. 

මම ලොකු පුතා ඉස්කෝලෙට දාල එහෙම්ම ඔෆිස් එකට එන්න කියල පන්නිපිටිය පාරෙන් දාල තලවතුගොඩ පැත්තට එන්න හැරුනා. ඒ ටික දුරක් එනකොට තමයි මට තේරුනේ මම මොබයිල් ෆෝන් එක ගෙදර අමතක වෙලා දාල ඇවිල්ල කියල. දැන් ඉතින් කරන්න දෙයක් නෑ, මොබයිල් එක නැතුව අද කිසි වැඩක් කරගන්න වෙන්නෑ. ඒ නිසා මං ඔෆිස් යන එක පැත්තක තියල ආය ගෙවල් පැත්තට යන්න හැරුනා. ඒ එන ගමන් සුදූ මොන්ඩිසෝරියෙ හිටියොත් එයත් එක්කන් එන්න පුලුවන් නිසා මං ඒ පැත්තට ඔලුව දාන් යනව කියල හිතන් මොන්ඩිසෝරිය පැත්තට හැරෙව්වා. මම මොන්ඩිසෝරියට යනකොට 8.30 විතර වෙලා. මං දුර තියාම දැක්ක සුදූ මොන්ඩිසෝරියෙ ගේට්ටුව ගාවට වෙලා පෝන් එක දිහායි පාර දිහායි මාරුවෙන් මාරුවට බල බල ඉන්නවා. ත්‍රීවිල් එක එනකම් වෙන්නැති කියල මං එයාට කෝල් එකක් ගන්න හදනකොටම ඩිමෝ බට්ටෙක් ඇවිල්ල සුදූ ඉන්න තැන නැවැත්තුවා. සුදූත් ඒ පාර වාහනේට කිට්ටු වෙලා බට්ටගෙ ආපු කෙනාත් එක්ක හිනා වෙවී කතා කරනවා. එහෙම තප්පර 15ක් විතර කතා කර කර හිටපු සුදූ එක පාරටම වාහනේ දොර ඇරල වට පිට බලල ඉක්මනට වාහනේට නැගල දොර වහගත්තා. මට මේ වෙච්ච දේ ටිකක් අන්දුන් කුන්දුන්. ඒත් අදුරන කෙනෙක් වෙන්නැති කියල හිතල කෝකටත් කියල මාත් හෙමින් වාහනේ ෆලෝ කරන්න ගත්තා.

 වාහනේ කෙලින්ම අපේ ගෙවල් පැත්තට පැත්තට හැරෙව්වේ. මාත් දුර තියාගෙන වාහනේ පස්සෙන්ම ගියා. වාහනේ කෙලින්ම අපේ ගෙදර ගේට්ටුවෙන් ඇතුලට දැම්මා, මම දුර ඉදන් බලාගෙන දැන්. අපේ ගෙදර වටේම තාප්පෙ නිසා අනිත් ගෙවල්වල ඉදන් බැලුවත් ගෙදර වෙන කිසි දෙයක් කාටවත් පේන්නෙ නෑ. වාහනෙ කවුරු හරි බැහැල ඇවිල්ල ගේට්ටුව වහල දැම්මා. මට දැන් මේ වෙන දේ හිතාගන්න බෑ. මමත් එහෙම්ම විනාඩි 10ක් 15ක් ඉදල පයින්ම හෙමින් ගෙවල් පැත්තට ගියා. ගිහින් පොඩි ගේට්ටුව හෙමින් ඇරගෙන වත්තට ඇතුල් උනා. එතකොට තමයි මං හරියට වාහනේ දැක්කෙ. බැලූ බැල්මට ඒක ඩිලිවරි යන වාහනයක් වගේ. මං හෙමින් ඩ්‍රයිවර් සීට් එක පැත්තෙන් ගිහින් එබිල බැලුවා මොකෙක්වත් නෑ. මං එහෙම්ම ගෙදර දොර පැත්තට කිට්ටු කරා. ඒත් දොර වහල දාලා. ඒ පාර මං හෙමින් ගේ වටෙන් අපේ කාමරේ පැත්තට කිට්ටු කරල බැලුවා. කවුරු හරි බාතෲම් එකේ නානව හරි ඇග හෝඳනව හරි. වතුර වැටෙන සද්දෙ හොඳට ඇහෙනවා. මං එහෙම්ම කුස්සිය පැත්තෙන් ගිහින් පිටිපස්සෙ දොර ඇරලද බැලුවා. ඒ උනාට දොර වහලා. ඒ පාර මං පුතාල දෙන්න ඉන්න කාමරෙ පැත්තට ගිහින් ජනෙල් පියන් ඇදල බැලුව ජනේල ඇරලද කියල. වාසනාවට එක ජනේලයක් ලොක් කරල නෑ. 
මං හෙමින් ජනේලෙන් කාමරේට පැන්නා. පැනල සද්දෙ ඇහෙන නිසා සපත්තු දෙක ගලවලා අයිනකින් තිබ්බා. තියල මේස් දෙක පිටින්ම හෙමින් කාමරේ දොර රෙද්ද ඈත් කරල බැලුවා. සාලෙ සෝෆා එකේ ටිකක් උස මහත හැඩි දැඩි මිනිහෙක් වාඩි වෙලා ඉන්නවා. අවුරුදු 35ක 40ක විතර පෙනුම. කලිසමක් ඇදල ටී ශර්ට් එක යට කරලා. උස අඩි 6ක් විතර උස ඒ වගේම උසට හරියන මහත. පොර මට වඩා කලුයි. අවුවෙම වැඩ කරල කලු වෙච්ච පෙනුමක් පොරට තිබ්බෙ. ඔහොම ඉන්නකොට මෙන්න එක පාරටම සුදූ ටවල් එකකුත් ඇදගෙන කොන්ඩෙත් කඩා දාගෙන පද්ද පද්ද සාලෙට එනවා. ටවල් එක උඩට කරල ඇදපු නිසා සුදු පාටට ගල් දෙල දිලිසෙනවා. සුදූ නාලද කොහෙද ඇගත් කිරි ගරුඬෙ වගේ දිලිසෙනවා. හැබැයි සුදූ බැදපු මුල් දවස් වල ඇරෙන්න ඔහොම ටවල් ඇදගෙන සාලෙට එනව මං දැකල නෑ. අනික ඒකත් මේ පිට මිනිහෙක් ඉන්න තැන. මට හිතට පොඩි කේන්තියක් ආවත් වෙන්නෙ මොකක්ද බලන්න තිබ්බ කෘතුහලේ නිසා ඉවසගෙන හිටියා. "තේකක් බීලම ඉන්නවද.." "බෑ බෑ.. මට පරක්කුයි ඉක්මනට යන්නෝන අද.." ඒ කතාවෙන් මට තේරුනා මූ මේ ගෙදර ආපු පලවෙනි දවස අද නෙමෙයි කියල. මට දැන් කේන්තියට වඩා සුදූ මට බොරුවක් කරා කියන දුක දැනෙන්නෙ. ඒත් කේන්ති අරන් හදිසි වෙලා තේරුමක් නැති නිසා මං දිගටම වෙන දේ බලන් ඉන්න තීරණය කරා.

 "කෝ මෙහෙට ටිකක් එන්නකො සුදූ.." මූත් මගේ ගෑනිට කතා කරන්නෙ සුදූ කියල. මගේ ඇගේ කරන්ට් එකල් දිව්ව වගේ දැනුනා ඒ වෙලාවෙ. "මොකද අද ඔච්චර හදිසි මෙයාට.." කියාගෙන සුදූ දුවගෙන වගේ ගිහින් අරූගෙ උකුල උඩ වාඩි උනා. ඒ වාඩි වෙච්ච පාරට මාව උඩ විසි උනා, මේ මොකක්ද වෙන්නෙ කියල හිතාගන්න බැරුව. "ඔයා ඊයෙ ආවෙ නැත්තෙ මොකද බණ්ඩාර, මං බලන් හිටියනේ ගොඩක් වෙලා.." ඒ වෙලාවෙ තමයි මං මිනිහගෙ නම මුලිම්ම ඇහුවේ. ඒ වෙලාවෙ මට මතක් උනේ මං මැරි කරන්න කලින් සුදූගෙ පස්සෙන් කලින් ආපු කොල්ලෙක් ගැන සුදූ මට කියල තිබ්බ. ඒ මිනිහට තිබ්බෙත් බණ්ඩාර වගේ නමක්. "ඊයෙ මං මේ මොරටුව පැත්තෙ බඩු දැම්මෙ, මෙහේ ඇවිල්ල යන්න ගියානම් පරක්කු වෙනවනෙ බබා.." මූ කඩ වලට බඩු දාන ඩිලිවරි කරන පොරක් කියල මට ඒ වෙලාවෙ ස්තිර උනා. "හම්ම්ම්.. කමක් නෑ අද ඔයා ආවනේ, මං පාළුවෙන් හිටියෙ.

." සුදූ කකුල් දෙකත් උඩට අරන් අරූගෙ බෙල්ල බදාගන්න ගමන් තව හුරතල් වෙනවා. "මම නැතුවද.. නැත්තම් මල්ලි බබා නැතුවද පාළුවෙන් හිටියේ.." "දෙකම මෝඩයෝ.." කියන ගමන් සුදූ අරූගෙ මූන ඉඹගෙන ඉඹගෙන ඉඹගෙන ගියා. දැන් මගේ හිතේ දුකට කේන්තියට වඩා මේ වෙන දේ ගැන වෙනමම කෘතුහලේ පිරිච්ච හැගීමක් තියෙන්නෙ. දැන් මොනව වෙයිද, ඊලගට මොනව වෙයිද කියල හිතල මගේ හිත දැන් ගැහෙනවා. හිතත් එක්කම මගේ පයියත් කලිසම ඇතුලෙ ගැහි ගැහි නැගිටින්න හදනව කියල මට දැන් දැනෙනවා. අරූගෙ මූන පුරා හිතේ හැටියට ඉඹගත්ත සුදූ දැන් බණ්ඩාරගෙ උකුලෙ ඉන්න ගමන්ම උගේ ටී ශර්ට් එක පන්නන්න හදනවා. මිනිහත් අත් දෙක එහෙම උස්සල මගේ වයිෆ්ට සපෝට් එකක් දුන්නා. කෙල්ල ශර්ට් එක ගලවල විසි කරල දැම්මා. ඒ කරල අරූගෙ පපුව ඉඹගෙන ඉඹගෙන ගියා පුදුම ආසාවකින්. එහෙම ටික වෙලාවක් ඉඹල ඔලුව උස්සල ආයෙ බණ්ඩාර දිහා බලල හිනා වෙලා එක පාරටම අරූගෙ සිකරට් ගහලම කලු වෙච්චි මහත තොල් දෙක කටේ දාන් උරන්න ගත්තා. ඌත් දැන් සුදූව බදාගෙන මිරිකන ගමන් සුදූගෙ තොල් කටේ දාන් උරනවා. මාරුවෙන් මාරුවට. ඔහොම විනාඩි 10ක් විතර මාරුවෙන් මාරුවට තොල් පටලවාගෙන තොල් උරා බිව්ව. එහෙම කරල බණ්ඩාර සුදූව නැගිට්ටෙව්වා. 
 "තුවාය ගලවන්නකෝ සුදූ.." කිව්ව විතරයි අනට කීකරු වෙච්ච බලු පැටියෙක් වගේ සුදූ තුවාය ගලවල පුටුව උඩට විසි කරා. මට දැන් සුදූගෙ බෝල පුක පේනවා ඉල්ලිප්පිලා. ඒව වෙනදටත් වඩා පිම්බිලාද මන්දා. මං මගේ පයිය මිරික ගන්න ගමන් මටම කියාගත්තා. "කෝ රවුමක් කැරකෙන්නකෝ.." බණ්ඩාර දිගටම විධාන දෙනවා. සුදූ කිව්ව සැනින් අත් දෙකත් උඩට උස්සන් බැලේ නැටුමක් වගේ හෙමින් රවුමට කැරකෙනවා. සුදූගෙ තඩි පස්සයි පිරිච්ච බෝල තන් දෙකයි එක්ක සුදූව කාම දේනුවක් වගේ මට පෙනුනේ. ඔහොම රවුම් දෙක තුනක් කැරකුන සුදූ. "දැන් ඇතිනෙ.. බලාගත්තනේ මගේ ලස්සන.. මටත් දැන් ඔයාගෙ ලස්සන බලන්න ඕන.." කියාගෙන සුදූ අරූගෙ කකුල් දෙක ළඟ දන ගහ ගත්තා. දන ගහගෙන කලිසම උඩින් අරූගෙ පයිය අතගාන ගමන් මූන ලං කරල කලිසම උඩිම්ම පයිය ඉඹිනව. අරූ දැන් කලිසමේ බොත්තම ගලවල සිපර් එකත් ඇරල කලිසම කකුල් දෙකෙන් ගලව අයින් කරා. ඒ පාර සුදූ අරූගෙ ජොකා පිටින්ම පයිය අත ගගා ඉඹින්න ගත්තා. එහෙම ඉඹින ගමන් සුදූ ජොකා ඇතුලට අත දාල පයිය එලියට ගන්න හදනවා. ඒත් පයිය එලියට එන්නෑ හරියට. ඒ පාර බණ්ඩාරම ජොකා ගලවල සුදූගෙ අතට දුන්නා. මේකි ඒ පාර ජොකා නාහෙ ලගට ගෙනැල්ල හොඳට හුස්ම ඉහල පහල ඇද ඇද ජොකා ඉඹිනවා. ඓහෙම ඉඹින ගමන් අනිත් අතෙන් අරූගෙ පයිය අරන් හෙමින් අතේ ගහන්න ගත්තා. අරූගෙ පයිය සුදූට තනි අතින් අල්ලන්න බැරි තරම්. අඟල් 8ක් විතර දිග ඒ වගේම උදලු මිටක් වගේ මහත කලුම කලු පයියක්. සුදූ ඒ පාර ජොකා පැත්තකට දාල අරූගෙ ටොපා ගහල පයිය ගාවට පාත් වෙලා ටොපාව අයිස් ක්‍රීම් එකක් වගේ දිවෙන් ලෙව කනවා. පහත් වෙලා පයියෙ යට ඉදම්ම උඩට ලෙව කාගෙන එනවා. එහෙම තුන් හතර පාරක් ලෙව කාලා එක පාරටම පයිය කටේ දාගෙන උරාගෙන උරාගෙන ගියා පොඩි එකෙක් ලොලි පොප් එකක් කන්න වගේ. ඒ උරන ඉරිල්ලට මම ඉන්න තැනට සද්දෙ ඇහෙනවා. බ්ලොග්.. බ්ලොග්.. බ්ලොග්.. ගාලා. ඉස්සර යාලු උනු කාලෙ මගේ පයිය මෙහෙම ඉරුවට බැන්දයින් පස්සෙ මේකිට කියල පයිය උරාගන්න තුන් හතර පාරක් කියන්න ඕන. ඒකත් වැඩි වෙලා උරන්නෙ නෑ. ඒකටත් එක්ක දැන් බලෙම්ම අරූගෙ පයිය ගිලින්න හදනවා. පයිය උර උර උගුරටම බස්සගන්න හදනවා. එතකොටම සුදූට කැස්ස එනවා. එතකොට පයිය එලියට අරන් කැහැල ආය කෙල බේරි බේරි පයිය කට ඇතුලට දාගන්නවා. දාල කලින් වගේම උරාගෙන උරාගෙන යනවා. ඒ ගමන් මේකි පාත් වෙලා අරූගෙ ඇට දෙකක් මාරුවෙන් මාරුවට උරන්නෙ ජීවිතේට කාපු නැති කෑමක් කනව වගේ. මටත් දැන් ඉවසන්න බෑ මේක දැකල ඕන හුත්තක් කියල මාත් කලිසම ගලවල පැත්තකින් තියලා ජොකත් ගලවලා, පයිය ගත්ත අතට අරන් හෙමින් අරකත් බලන් අතේ පාරක් ගහන්න ගත්තා. ටික වෙලාවකින් අරූ නැගිට්ටා. නැගිටල සුදූව සෝෆාවෙන් හාන්සි කරා. හාන්සි කරල අරූගෙ පයියෙ සෙවලත් එක්ක සුදූගෙ කට දෙපැත්තෙන් බේරෙන කෙල ලෙවකන ගමන් සුදූගෙ තොල් උරාබොන්න ගත්තා. එහෙම උරා බීලා. සුදූගෙ බෙල්ලත් එක්ක ලෙවකාගෙන පපුවට ආවා. සුදූ දැන් හෙමින් කෙඳිරි ගානවා. මූ දැන් සුදූගෙ බෝල තන් දෙක ලෙවකන ගමන් නිපල් හප හප උරනවා. සුදූගෙ කෙඳිරිය දැන් එන්න එන්න වැඩි වෙනවා. මූ ටික වෙලාවක් කුක්කු උර උර ඉදලා සුදූගෙ අත් දෙක උස්සල කිහිලි දෙකත් ලෙවකන්න ගත්තා. ඒ පාරනම් සුදූ ඇඹරි ඇඹරි කෙඳිරිගානවා. මට එතකොට තමයි මීටර් උනේ සුදූ පහුගිය දවස් වල ඉදන් කිහිලි ශේව් කරල ලස්සනට තියාගෙන හිටියෙ ඇයි කියල. බණ්ඩාර මාරුවෙන් මාරුවට කිහිලි දෙකම ලෙව කාල සුද්ද කරා. මට මේක බලන් ඉදල බඩු යන්න වගේ ආවත් මං අතේ ගහන එක නවත්තල බඩු තද කරගත්තා. මොකද දැන් මට ෆුල් ශෝ එකම බලන්න ඕන. කිහිලි දෙක ලෙව කාල ඉවර උනු බණ්ඩාර ආයෙ තන් දෙක උරන්න ගත්තා. තන් දෙකත් මාරුවෙන් මාරුවට උරල තන් දෙකේ දාරෙ මැදින් ලෙවකාගෙන පහලට ආවා. පහලට ඇවිත් වයිෆ්ගෙ සුදු බඩ ලෙවකන්න ගත්තා. මුලු බඩම ඉඹ ඉඹ ලෙවකනවා දැන් මූ. ලෙවකන ගමන් බුරිය ඇතුලට දිව දානවා. දිව දාල හොදට කලත්තනවා. සුදූ මේ සැප ගන්න ගමන් හෙමින් කෙඳිරි ගානවා. ඔහොම බඩත් එක්ක විනාඩි 10ක් විතර සෙල්ලම් කර කර හිටිය බණ්ඩාර බඩ ඉඹින එක නැවැත්තුවා. මං හිතුව හරි දැන් තමයි නියම ටිකට එන්නෙ කියල ශෝ එළ හොඳට බලන්න කියල හිතන් දොර රෙද්ද තව ටිකක් ඈත් කරන් එලියට ආවා. දෙන්නම පිස්සුවෙන් වගේ වැඩ නිසා මාව මීටර් වෙන්නෑ දැන්. මීටර් උනත් මොකෝ මේක මගේ ගෙදරනෙ කියල හිතන් මං තව ටිකක් එලියට ආවා. බණ්ඩාර ඊලඟට සුදූගෙ කිම්ඹ උරයි කියල හිතුවට බණ්ඩාර කිම්ඹට ආවෙ නෑ එක පාරට. මූ තව පොඩ්ඩක් පස්සට වෙලා වයිෆ්ගෙ කකුල් දෙකෙන් අල්ලගත්තා. අල්ලගෙන කකුල් දෙකම එකට තියල ලං කරල යටිපතුල් දෙක මූණ ලගට කිට්ටු කර ගත්තා. සුදූ කොහොමත් කකුල් දෙක, යටි පතුල් එහෙම ලස්සනට තියාගෙන හිටියා. සුදු කකුල් දෙකේ නියපොතු කලු පාටින් කියුටෙක්ස් එහෙම ගාල හිටියෙ, එ නිසා ලස්සනට කැපිල පේනව දකින ඕන කෙනෙක්ට. මූ දැන් සුදූගෙ යටි පතුල් හෙමින් ඉඹින්න ගත්තා. මාරුවෙන් මාරුවට දැන් යටි පතුල් දෙක ඉඹිනවා. එහෙම ඉඹින ගමන් හෙමින් දිවෙන් ලෙවෙකන්න ගත්තා. සුදූත් දීගෙනම ඉන්නවා කකුල් දෙක. මූ දැන් විලුඹෙ ඉදන් හොඳට යටි පතුල ලෙව කාගෙන අවිල්ලා ආයෙ ඇඟිලි එකින් එක කටේ දාන් උරන්න ගත්තා. එහෙම මාරුවෙන් මාරුවට පතුල් දෙකම ලෙව කාල චූටි ඇඟිල්ල වෙනකම් කටේ දාගෙන ඔක්කොම ඇඟිලි උරා බිව්වා. ඇගිලි කරු අස්සෙන් දිව දාල හිස් තැනක් නැති වෙන්න මුලු යටි පතුල් දෙකම ලෙව කැවා. ඊට පස්සෙ බණ්ඩාර ඒ විදියට යටි පතුල් වල ඉදන් උඩට කලව වෙනලම්ම කකුල් දෙකම මාරුවෙන් මාරුවට ලෙවකාකෑවා. වයිෆ්ගෙ කලව දෙක ටිකක් මහත්තයි. සුදුම සුදුයි. අරූ හෙන ආසාවෙන් කලව දෙක දිවෙන් ලෙවකනවා දැන්. එහෙම ලෙව කාල මූ ටික ටික කකුල් දෙක පලල් කරා. මමත් ඉන්න තැනින් තව ටිකක් එලියට ඇවිල්ල සීන් එක තව හොඳට බලාගන්න පොඩි සෝෆා පුටුවට මුවා වෙලා බලන් හිටියා. සුදූගෙ හුත්තෙන් දැන් ජූස් වැක්කෙරෙනවා. සුදූ කිම්ඹ ලස්සනට ශේව් කරල තියන් ඉන්න නිසා සුදූගෙ හුතු තොල් එහෙම දැන් ලස්සනට පේනවා. ඇග වගේ සුදු නැති උනාට, සුදු ඇගට දුඹුරු පාට වෙච්ච, හුතු තොල් එලියට නෙරල පැණි බේරෙන හුත්ත සුදූගෙ ලස්සන තව තවත් වැඩි කරා. මේක දැක්කාම නම් ඕන පිරිමියෙක් පයිය නලලෙ වදින්නම නගිනවා. මටත් දැන් ඉන්නම බෑ පැනල මේක ලෙවකන්නම හිතෙනවා. ඒත් බණ්ඩාරය කරන එක බලන් ඉන්න එක ඊට වඩා දහස් වාරයක් ආතල් වගේ මට තේරුනා. බණ්ඩාරයා දැන් සුදූගෙ ජූස් බේරෙන හුත්තට මූණ ලං කරා. ලං කරල හොඳ හුස්මවල් දෙක තුනක් උඩට ඇදල හුත්තෙ සුවඳ බැලුවා. "ම්ම්ම්.. මේකෙ සුවඳ බබා.. කන්න හිතෙනවා" "ඉතින් බල බල ඉන්නෙ කන්නකො රත්තරන්.." ගෑනිට දැන් හෙනම අමාරුයි. ඉක්මනටම හුත්ත උරාගන්න ඕන බණ්ඩාරට කියල. "අනේ බලන් ඉන්නෙ උරන්නකො බබා.." ගෑනි කෙඳිරි ගානවා. කිව්ව සැනිනෙ බණ්ඩාර හුත්ත හොඳට පෑදෙන්න කකුල් දෙක තව පලල් කරල හුත්තට කට තියල ස්රූස්.. ස්රූස්.. ස්රූස්.. ගාල හුත්තෙ ජූස් ටික උරල බිව්වා. ඊට පස්සෙ හොඳට දිවෙන් හුත්ත වටේම ගෑවිල තියෙන ජූස් ඔක්කොම කෑරද කමින් ලෙව කාල සුද්ද කරා. හුත්ත දැන් උගේ කෙල වලින් දිලිසෙනවා. බංඩාර ආයෙ කට තියල හුත්තෙ පතුලෙම තියෙන ජූස් ටිකත් ස්රූස්.. ගාල ඇදල බීල දැම්මා. දැන් බණ්ඩාරයා දිවෙන් හුත්ත හොඳට ලෙව කනවා. ගෑනි මේ ඔක්කොම දරාගෙන කලින්ට වසා හයියෙන් කෙඳිරි ගානවා. බණ්ඩාරයා මෑ මැලත් හොඳට පාදගෙන ඒක දිවෙන් හුරතල් කර කර ජූස් එලියට එන්න හුත්ත හොඳට තල තල ලෙව කකා හුත්ත උරා බොනවා. ගෑනිගෙ කෙඳිරිය දැන් එන්න එන්න වැඩ් වෙනවා. ඔහොම විනාඩි 15කට වඩා බණ්ඩාර හුත්ත ලෙව කැවා. ඊට පස්සෙ මූ සුදූගෙ පස්ස උස්සල සෝෆා එකේ තිබ්බ කොට්ටයක් පුක යටට තියල පස්ස හොඳට ඉස්සුවා. උස්සලා පුක හොඳට නෙරන විදියට කකුල් දෙක පොඩ්ඩක් ඉස්සරහට නවලා සුදූට අල්ලගන්න කිව්වා. මූ දැන් සුදූගෙ බෝල තඩි පුක දිවෙන් ලෙව කකා ඉඹිනවා. ඔහොම තට්ටම් දෙක ඉඹ ඉඹ ඉදල මූ අත් දෙකෙන් තට්ටම් පලු දෙක ඈත් කරල පුකේ හිල පාද ගත්තා. දැන් සුදු තට්ටම් දෙක අතරින් පුකේ හිල කලු පාටට ගොරක කෑල්ලක් වගේ පේනවා. බණ්ඩාර පුකට නහය ලං කරල හොඳ ගැඹුරු හුස්මක් අරන් පුකේ සුවඳ බැලුවා. එහෙම බලල එක පාරටම පිපාසෙන් ඉන්න බල්ලෙක් වතුර බොන්න වගේ පුක ලෙවකන්න ගත්තා. තට්ටම් දෙක අත් දෙකෙන් ඈත් කරගෙන පුකේ හිල දැන් හොඳට ලෙව කනවා. සුදූත් කකුල් දෙකෙන් අල්ලගෙන තව තවත් බණ්ඩාර දිහාව පුක තල්ලු කරනවා තව හොඳට උරන්න කියනවා වගේ. අරුත් දැන් පුකේ හිල දිවෙන් හාර හාර පුක ඇතුලත් ලෙවකනවා. සුදූ එක දිගට කෙඳිරිගානවා. ඔහොම ටික වෙලාවක් පුක ලෙවකාපු බණ්ඩාර සුදූ එහෙම්ම ඉදිද්දි නැගිට්ටා. "දාන්නද දැන්.." "දාන්න අනේ මට ඉන්න බෑ.." සුදූගෙ අවසරය ලැබුනා විතරයි බණ්ඩාර උගෙ දඩ පයිය කෙලින් කරල ගත්තා. ඒකෙ නහර ඉලිප්පිලා සෙවල බේරෙනව දැන් ආසාව වැඩි කමට. මූ සුදූට කකුල් දෙක තව ඈත් කරල අල්ලගන්න කියල කිමබට හොඳ කෙල තලියක් ගහල පයිය හුතු කටේ ටික වෙලාවක් ඇතිල්ලුවා. එහෙම අතුල්ල අතුල්ල ඉඳල පයිය හුතු කටේ තියල ඉස්සරහට තල්ලු කරා. ටොපා විතරක් දැන් හුත්ත ඇතුලේ. මූ දැන් එහෙම්ම ඉදන් හෙමින් ඉස්සරහට පස්සට තල්ලු කරනවා. සුදූත් දැන් ටික ටික ඇඹරෙනවා. බණ්ඩාරගෙ පයිය දැන් ටික ටික ඇතුලට යනවා. ඒ ගමන් ගහන වේගෙත් ටික ටික වැඩි වෙනවා. ඒ වේගෙත් එක්ක සුදූගේ කිඳිරියත් එන්න එන්නම වැඩි වෙනවා. "ආහ්.. ආයි.. ආහ්.. ඌහ්.. ම්ම්ම්ම්.." සුදූ දැන් නොනවත්වාම කෙඳිරිගානවා. බණ්ඩාර දැන් ටික ටික වේගෙ වැඩි කරනවා. දැන් ගහන පාරවල් වලට, තක්.. තක්.. තක්.. තක්.. ගාල අරූගෙ වල්ල සුදූගෙ පුකේ වදිනවා. "ආහ්.. බණ්ඩාර.. රත්තරන්.. ගහන්න මට.. ආහ්.." "ඌහ්.. ගහන්න අයියෝ.. පලන්න මේ වේස කිම්ඹ.." "ආහ්.. තව හයියෙන් ගහන්න.. අනේ හයියෙන් ගහන්නකෝ.." සුදූ දැන් ලතෝනි දෙනවා. මගෙත් පයිය දැන් නහුතෙටම නැඟලා. මට හිතෙනව දැන් ගිහින් මේකිගෙ කටට දෙන්න තිබ්බනම් කියල. ඒ තරම් ආතල් දැන් සීන් එක. ඒත් මේ සීන් එක මිස් කර ගන්නත් බෑනෙ. මාත් ඒ පාර පයිය අරන් අතේ පාරක් ගහන්න පටන් ගත්තා ආයෙත්. මගේ පයියෙනුත් සෙවල බේරෙනවා ආසාව වැඩි කමට. බණ්ඩාර දැන් හනුමා දර පලන්න වගේ දිගටම ගහගෙන ගහගෙන යනවා. "අනේ බණ්ඩාර නවත්තන්නෙපා.." "දිගටම ගහන්න රත්තරන්.. මට ඔයාව ඕන.." “හයියෙන් ගහන්න පැටියේ.. පලන්න මගේ කිම්ඹ.." "ආහ්.. මට ඉන්න බෑ රත්තරන්.." "ආහ්.. ඌහ්.. ආයි.. අනේ.. ආහ්.. ඉන්න බැරියෝ.." "හුකන්න මට.. අනේ හයියෙන් හුකන්න.. පලන්න කිම්ඹ මගේ.. ආයී.. ආහ්.. රත්තරන්.." "නවත්තන්නෙපා.. තව හයියෙන්.. ආහ්.. මට යනවා.. මට යනව පැටියෝ.. ආහ්.. ඌහ්.. ආයී.." ගාගෙන සුදූ ලොකු හුසමක් උඩට ඇදල පහලට දැම්මා. ඒ පාර බණ්ඩාර ගහන වේගෙ අඩු කරා. දැන් පොර කලින්ට වඩා ටිකක් හෙමින් ගහන්නේ. ටික වෙලාවක් ඔහොම කරල. "සුදූ අපි අරක කරමුද.." "මොකක්ද අරක.." සුදූ හිනා වෙවී ඇහුවා. "පුකේ අරිමුද සුදූ.." "හා හා.. අරිමු ඉතින් ඔයා ආසම ඕකටනේ.." සුදූ හිනාවෙවී කිව්ව විදියට මට පුදුමත් හිතුනා. මොකද මම කවදාවත් සුදූට පුකේ ඇරල නෑ. අරින්න ඇහුවත් බෑ අනේ රිදෙනවා කියල මග අරිනවා. එහෙම ගෑනි දැන් මූ අහපු ගමන් පුකේ අරින්න කැමති උනා. මට ඒ වෙලාවෙනම් පොඩි කේන්තියක් ආවා. ඒත් කේන්ති පස්සට ආතල් ඉස්සරහට කියල බලන් හිටිය මොකක්ද වෙන්නෙ කියල. බණ්ඩාරය ඒ පාර සුදූව අනිත් පැත්ත හරෝල පුටුවෙ දන ගැස්සුවා. සුදූත් බණ්ඩාර දිහාට පුක දික් කරලා සෝෆාවෙ ඇන්දෙන් අල්ල ගත්තා. බණ්ඩාර ඒ ගමන පහත් වෙලා තට්ටම් දෙක ඈත් කරල ආයෙ පුක හොඳට ලෙවකන්න ගත්තා. සුදූ තොල හපාගෙන දැන් ඒ සැප විදගන්නවා. ඔහොම ටික වෙලාවක් පුක ලෙවකාපු බණ්ඩාර උගේ දාර පයිය අරන් කෙල ටිකක් ගාල සුදූගෙ තට්ටම් දෙක ඈත් කරල පුකේ හිල උඩින් තියාගත්තා. එහෙම තියලා සුදූගෙ ඉනෙන් අල්ලලා පයිය ඉස්සරහට තල්ලු කරා. සුදූට ඒකටනම් ආහ්.. ගෑවුනා. "රිදුනද.." බණ්ඩාර අහපු ප්‍රශ්නෙට සුදූගෙ උත්තරේ උනේ "නෑහ් ගානක් නෑ.. ඔයා දාන්න.." යන්නයි. මටනම් දැන් පුදුමයි මට අච්චර රිදෙනව කිව්ව ගෑනි දැන් මෙච්චර තඩි පොල්ලක් බස්සගන්නෙ කොහොමද කියල. බණ්ඩාර ඒ පාර තව ටිකක් හයියෙන් උගෙ පයිය පුකේ හිලට තියල තද කරා සුදූට ආයෙ ආහ්.. ගෑවුනා. ඒත් බණ්ඩාර නෙමෙයි මේ පාර නැවැත්තුවේ. ඌ තව ටිකක් හයියෙන් පයිය පුක ඇතුලට එබුවා. දැන් බණ්ඩාරගෙ ටොපා සුදූගෙ පුක ඇතුලේ. බණ්ඩාර දැන් කලින් වගේම හෙමින් පයිය ඉස්සරහට පස්සට කරනවා. ඒ කරන වාරයක් ගානෙ සුදූ තොල් හපාගෙන ආහ්.. ආහ්.. ආහ්.. ගානවා. බණ්ඩාරගෙ පයිය දැන් ටික ටික සුදූගෙ පුක ඇතුලට බහිනවා. ගහන වේගෙත් දැන් එන්න එන්නම වැඩි වෙනවා. සුදූ මුලින් වේදනාවෙන් කෙඳිරි ගෑවත් දැන් ඒ කෙඳිරිය ටික ටික වෙනස් වෙලා. දැන් වේදනාවට වඩා සැපට කෙඳිරි ගාන්නෙ කියල මට තේරුනා. බණ්ඩාර දැන් තව ටිකක් වේගෙ වැඩි කරල ගහන්න ගත්තා. සුදූත් තොල් හපාගෙන සෝපා එකේ ඇන්ද අතින් මිරිකගෙන ඒ ගහන පාරවල් දරාගෙන සැප ගන්නවා. ඔහොම ටික වෙලාවක් එක දිගට ගහගෙන ගහගෙන ගිය බණ්ඩාර පහත් වෙලා සුදූගෙ තන් දෙකෙන් අල්ල ගත්තා. අල්ලගෙන තන් දෙක මිරික මිරික දැන් පුකේ අරිනවා එකම වේගෙන්. බණ්ඩාරගෙ ඇට දෙක දැන් සුදූගෙ තට්ටම් වල හෙන සද්දෙන් වදිනවා තක්.. තක්.. තක්.. තක්.. ගාලා. බණ්ඩාරගෙ පාරවල් එන්න එන්නම සැර උනා. සුදූගෙ තන් දෙකෙන් මිරිකගෙන එක දිගට නොනවත්ත්වා වේගෙන් තවත් පාරවල් විස්සක් තිහක් විතර ගහගෙන ගහගෙන ගියපු බංඩාර කෑ ගහගෙන සුදූගෙ ඇග බදාගෙන තවත් වේගෙන් පුක ඇතුලටම පාරවල් කීපයක් ගහල පයිය පුකේ ඔබාගෙනම ගහන එක නැවැත්තුවා. මට තේරුනා බණ්ඩාරටත් බඩු ගියා. එහෙම ටිකක් වෙලා සුදූව බදාගෙන හිටපු බණ්ඩාර සුදූගෙ පුක ඇතුලෙන් කැරි බේරි බේරි පයිය එලියට ගත්තා. සුදූගෙ පුකේ හිල දැන් මාර විදියට ලොකු වෙලා. පුකෙන් කැරි බේරෙනවා. සුදූ එහෙම්ම පුටුව බදන් හිටපු විදියටම පුටුවෙ හාන්සි උනා. බණ්ඩාරත් එහෙම්ම අනිත් පැත්තෙන් හාන්සි උනා. මං හිතාගත්තා මේක තමයි වෙලාව.. මං දැන් පෙන්නන්න ඕන මුන්ට මං මේ සීන් එක බලාගෙන හිටියෙ කියල. එහෙම හිතල ඕන මගුලක් වෙන්න කියල මං හැංගිලා හිටපු තැනින් නැගිට්ටා. 

 
නැවත හමුවෙමු !

උපුටා ගන්නා ලදී :- දුලාන් ජයසිංහ 

        💘💘💘💘💔💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
කතාව හොදයි නම් කියන්න

ලස්සන කමෙන්ට් එකකුත් දාගෙන යන්න

පෝස්ට් එක like කරලා යාලුවන්ට බලන්න share කරන්න
Telegram channel එකට සෙට් වෙලා ඉදපල්ලා අලුතෙන් කතාවක් දාපු ගමන් උබලට දැන ගන්න පුළුවන්.

Telegram Channel :- https://t.me/+K4iWMfZOdLU0YWJ


Comments

Popular posts from this blog

පුතාගේ බිරිඳ පළමු කොටස

විසේකාර ලේලිය

මගේ ලේලි